El Projecte

Somiem amb el Museu del Futur?

Androide Neo arribant al Museu Nacional d'Art de Catalunya

Com serà el Museu del Futur? Ens ajudes a explorar com podria ser un Museu supersònic, virtual, digital en un futur no gaire llunyà?

En Neo, un androide del futur necessita memòria per a poder seguir vivint, necessita veure el passat i el nostre present per poder canviar el seu futur i el del Museu Nacional d’Art de Catalunya. Necessita una visualització real de fets passats, històrics, quotidians, divertits, tristos, valents, curiosos,… Per aquest motiu s’ha de generar un arxiu visual d’esdeveniments passats, presents i possibles futurs per col·locar-lo al cervell de l’androide. Per tot això en Neo ha viatjat al passat, just a l’estiu de 2016 perquè sap que es trobarà amb un grup de nens i nenes capaços de generar aquest relat que necessita.

Aquest estiu al Museu filmarem un arxiu audiovisual que ens ajudarà a pensar com serà el Museu del Futur: Com s’explicaran les obres exposades? Com podran gaudir de l’Art els visitants? Quina relació tindrà el Museu amb la ciutat?… Es posaran aquestes i altres preguntes sobre la taula per a poder debatre i imaginar entre totes i tots, les respostes que hauran d’ajudar a l’androide Neo a construir el seu Museu, el del Futur.